مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی: استاد محمود بیهقی مصداق بارز «حب الوطن من الایمان» بود

در مراسم بزرگداشت استاد محمود بیهقی که بعد از ظهر پنجشنبه گذشته در تالار شهرداری سبزوار برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به سخنرانی کوتاهی پرداخت.
دکتر سیدجواد حسینی در این مراسم گفت: استاد محمود بیهقی صفات و ویژگی هایی داشت که می توان این ویژگی ها را صفات انسان های برتر بر شمرد. از جمله اینکه آن مرحوم متواضع ، فرهیخته و سبزوارپژوه بود. به طوری که گاهی او را می دیدیم بسیار بشاش بود. می پرسیدیم از کجا می آیی؟ می گفت: از صبح رفته ام به روستاها و بخش های مختلف سبزوار ... برای اینکه با رسم و رسوم مردم آنجا از نزدیک آشنا شوم و از زبان خود مردم محلی که با آن آداب و رسوم عجین هستند ، درباره شان اطلاعات کسب کنم.
وی ادامه داد: استاد بیهقی دو ویژگی بارز داشت : اول اینکه شدیدا سبزواری دوست بود. یعنی حقیقتا اگر بخواهیم یک مصداق برای "حب الوطن من الایمان" پیدا کنیم باید از ایشان نام ببریم. چرا که به سبزوار علاقه ویژه داشت و تمام مراسم مردم سبزوار را رصد می کرد در مشهد مراسمی نبود که سبزواری ها برگزار کنند و او خود را برای تبریک یت تسلیت به آنجا نرساند.
حسینی افزود: دومین ویژگی بارز بیهقی این بود که یک معلم به تمام معنا بود که در تمام سطوح آموزش و پرورش کار تعلیم و تربیت کرده بود و مدیریت آموزش و پرورش را هم در شهرهای مختلفی از جمله بجنورد و مشهد بر عهده داشت و همه آنانی که تحت مدیریت او کاری کرده اند همواره از او به نیکی یاد می کنند.
وی سپس اظهار داشت: اگر برای استاد بیهقی پرافتخار ترین صفت را بگوییم، میگوییم یک معلم فرهیخته دلسوز و ارزشمند بود.
حسینی چنین ادامه داد که ما معتقدیم هیچ جامعه ای از سطح معلمان خود بالاتر نخواهد رفت و حرفه معلمی در آخرین پژوهش های نگرش سنجی جایگاه و منزلت شغلی ایرانیان که از بین دو هزار جایگاه شغلی در ایران از منظر مردم در بالاترین مرتبت و منزلت قرار گرفته است.
وی در پایان قول داد: به یاد  این معلم فرهیخته و سبزوارپژوه ان شاءالله یکی از آموزشگاه های خوب سبزوار را به نام استاد بیهقی می نامیم تا نام او همواره بر سر در آموزش و پرورش بدرخشد.

گفتنی است استاد محمود بیهقی نویسنده کتاب های ارزشمندی از قبیل: «سبزوار شهر دیرینه های پایدار» ، «سبزوار شهر دانشوران بیدار» وچند جلد از کتاب «دایرة المعارف بزرگ سبزوار» بود.وی در سال 1308 هجری شمسی در دارالمومنین سبزوار مهد فرهنگ و تاریخ خراسان متولد شد و در سال 1390 پس از یک عمر فعالیت های ارزشمند فرهنگی و پژوهشی درگذشت و پیکرش در قطعه فرهیختگان آرامستان سبزوار دفن شد.

برای مشاهده گزارش تصویری از این مراسم هم اکنون روی اینجا کلیک کنید

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

یاد و خاطره استاد محمود بیهقی معلم، نویسنده و سبزوارپژوه برجسته معاصر گرامی داشته شد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما