هشت اسفند روز بزرگداشت حکیم سبزواری در زادگاهش گرامی داشته می شود

چند سالی است در ضمیمه تقویم کشور هشتم اسفند به عنوان روز بزرگداشت فیلسوف بزرگ شرق حکیم حاج ملاهادی سبزواری ثبت شده است. هر چند جایگاه به گفته بسیاری از صاحبنظران جایگاه حکمی و عظمت شخصیتی حکیم سبزواری ایجاب می کرد که روز بزرگداشت او در متن تقویم کشور ثبت شود، اما به هرحال ثبت در ضمیمه هم بهانه خوبی برای یادآوری خدمات علمی و جایگاه فلسفی این آخرین فیلسوف بزرگ اسلامی است. به همین مناسبت طی چند سال گذشته مناسبت هشت اسفند با فراز و فرودهایی در سبزوار گرامی داشته شده است. در همین راستا شهرداری سبزوار امسال در حال تدارک برنامه ای برای گرامیداشت حکیم سبزواری است.

مسئول روابط عمومی شهرداری سبزوار گفت: شهرداری در حال تدارک مراسمی برای بزرگداشت 8 اسفند روز حکیم حاج ملاهادی است که با حضور چند میهمان برجسته کشوری برگزار می شود.

محمد اختریان در گفتگو با مجله اینترنتی اسرارنامه افزود: در حال حاضر در حال دعوت از میهمانان هستیم، اما از آنجایی که هنوز حضور آنان به قطعیت نرسیده است، نمی توانیم اسامی را اعلام کنیم.

وی گفت: سعی داریم مراسم امسال را در تالار کاشفی و یا در تالار اجتماعات مدرسه اهل البیت (حوزه علمیه سبزوار) برگزار کنیم و پوستر این برنامه طی روزهای آینده منتشر می شود.

اختریان با اشاره به اینکه سال گذشته دانشگاه حکیم سبزواری بزرگداشت این فیلسوف برجسته را در خلال یک همایش علمی دیگر جای داده بود، بیان کرد: امسال هم سعی داریم از همکاری دانشگاه ها و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در برگزاری این مراسم کمک بگیریم، اما نباید روز حکیم سبزواری تحت الشعاع موضوع دیگری قرار گیرد.

مسئول کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای شهر سبزوار هم در این رابطه به خبرنگار اسرارنامه گفت: سال گذشته نام حکیم سبزواری در سایه همایش دیگری که در دانشگاه برگزار شد، که ارتباطی با جایگاه و شخصیت علمی این فیلسوف بزرگ نداشت و متاسفانه شهرداری و دیگر نهادهای شهری سبزوار هیچ برنامه مستقلی در این رابطه نداشتند.

مسعود پسندیده افزود: امسال در همین راستا از چند هفته قبل طی نامه ای به ریاست شورای شهر درخواست کرده ام که ضرورت برگزاری بزرگداشت حکیم سبزواری در 8 اسفند امسال به شهرداری تذکر داده شود و درباره دلایل کوتاهی صورت گرفته در سال قبل سئوال گردد.

وی گفت: اگر امسال هم همایش حکیم سبزواری با کیفیت مناسبی برگزار نشود، این مناسبت هم مانند نمایشگاه توانمندی های رسانه ای، آیین استقبال از امام زمان و چند فعالیت فرهنگی دیگر که در سالهای گذشته انجام می شد، در دوره شهرداری آقای کوشکی به فراموشی سپرده خواهد شد و لذا علاقه مندان و دلسوزان فرهنگی سبزوار باید این مهم را با جدیت پیگیری کنند.


نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما