رشد 100 درصدی همه شاخص های عملکردی فرودگاه سبزوار در دی 98 نسبت به دی ماه سال قبل

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
همه شاخص های عملکردی فرودگاه سبزوار در دی 98 نسبت به دی ماه سال گذشته رشد صد در صدی داشته اند. اما در عین حال نسبت به ماه گذشته (آذر 98) با کاهش 4 تا 10 درصدی مواجه بوده است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه و بر مبنای آمار مندرج در یکصد و بیست و دومین ماهنامه آماری شرکت فرودگاه های کشور که به تازگی منتشر شده است، فرودگاه سبزوار در دی ماه سال جاری با انجام 54 سورتی پرواز 3363 مسافر را به همراه 19160 کیلوگرم بار جابه جا کرده است در حالی که در دی ماه سال 97 فقط با انجام 22 پرواز تعداد 1316 نفر مسافر به همراه 7626 کیلوگرم بار از طریق این فرودگاه جا به جا شده بودند و بدین ترتیب در هر سه این شاخص های عملکردی تنها فرودگاه نیمه غربی استان خراسان رضوی در دی ماه 98 رشد بیش از دو برابری داشته است.
 
در عین حال از آنجایی که فرودگاه سبزوار در آذرماه 98 با 60 سورتی پرواز تعداد 3515 نفر مسافر را به همراه 21238 کیلوگرم بار جابه جا کرده بود، هر سه این شاخص ها در دی ماه امسال به ترتیب کاهش 10 درصدی در تعداد پرواز، 4 درصدی در میزان مسافر و 10 درصدی در مقدار بار را نشان می دهد. 
 
گفتنی است فرودگاه سبزوار در مقایسه با دیگر مراکز استان های کشور در دی ماه 98 از 6 فرودگاه سنندج مرکز استان کردستان، شهرکرد مرکز استان چهار محال و بختیاری، یاسوج مرکز استان کهیکیلویه و بویراحمد، زنجان، همدان و سمنان عملکرد بهتری داشته  است.  اما در این ماهنامه به جز استان های قم و قزوین که کلا فاقد فرودگاه هستند، برای فرودگاه های پیام کرج مرکز استان البرز و فرودگاه اراک مرکز  استان مرکزی هیچ آماری درج نشده است. 
 
یک مقایسه دیگر نشان می دهد اگرچه فرودگاه بجنورد مرکز استان خراسان شمالی در دی ماه 98 با انجام 56 پرواز از لحاظ تعداد پروازهای انجام شده از سبزوار جلوتر است، اما به لحاظ مسافر جابه جا شده با 3181 نفر به همراه 18624کیلوگرم بار، عملکرد ضعیف تری نسبت به فرودگاه سبزوار داشته است.
 
همچنین بر مبنای همین گزارش تنها فرودگاه غرب خراسان رضوی در دی ماه 98 فقط در مسیر هوایی تهران پرواز داشته است و به طور متوسط 62 نفر مسافر در هر پرواز این فرودگاه جابه جا شده اند.
 
شایان توجه است در دی ماه 98 فقط 12 فرودگاه کشور شامل امام خمینی تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، لارستان، تبریز، قشم، کیش، بندرعباس، اهواز،  ارومیه و کرمان عملکرد بین المللی داشته اند که از این بین تنها 5 فرودگاه امام خمینی تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و لارستان بیش از 100 پرواز در مسیرهای خارجی انجام داده اند. 
 
همچنین از مجموع 4421 پرواز خارجی انجام شده در 12 فرودگاه کشور در دی ماه 98 تعداد 3005 پرواز آن مربوط به فرودگاه امام خمینی تهران بوده است. 
 
برای مطالعه شماره صد و بیستم ماهنامه آماری فرودگاه های کشور هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما