جابه جایی بیش از 1500 نفر مسافر در فرودگاه سبزوار طی اردیبهشت 98

🔸گزارش عملکرد فرودگاه سبزوار در اردیبهشت ۹۸
 
✍️ حمیدرضا جمال آبادی
 
🔹در اردیبهشت ۹۸، ۴۶ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاهها پرواز داشته اند که فرودگاه سبزوار، با انجام ۲۶ سورتی پرواز، جابجایی ۱،۵۵۴ مسافر و ۸۰،۲۶ کیلوگرم بار، در رتبه ۳۰ رده بندی فرودگاههای این شرکت و بالاتر از ۱۶ فرودگاه فعال در این ماه قرار گرفته است. در اردیبهشت ۹۸، فرودگاههای شهرهای مراکز استان شامل شهرکرد، بجنورد، همدان و یاسوج از لحاظ عملکرد در رتبه های پائین تری از فرودگاه سبزوار قرار گرفته اند و از فرودگاه ۳ مرکز استان شامل اراک، سمنان و زنجان، پروازی انجام نشده است.
 
🔹عملکرد فرودگاه سبزوار در اردیبهشت ۹۸ نسبت به اردیبهشت ۹۷، در بخش تعداد پروازها ۳۲ درصد کاهش، در بخش تعداد مسافر ۲۵ درصد کاهش و در بخش جابجایی بار و پست ۳۵ درصد کاهش را نشان می دهد. این فرودگاه همچنین در اردیبهشت ۹۸ نسبت به ماه قبل، در بخش تعداد پروازها ۱۸ درصد افزایش، در بخش جابجایی مسافر ۱۴ درصد افزایش و در بخش جابجایی بار و پست، با ۳۳ درصد کاهش عملکرد، روبرو بوده است.
 
🔹در اردیبهشت ۹۸، فرودگاه سبزوار ۰،۰۸ درصد از سهم کل پروازها، ۰،۰۴ درصد از سهم کل مسافران و ۰،۰۲ درصد از سهم کل ارسال بار و پست در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاههای کشور را در اختیار داشته است که از این حیث، در مورد اول در رتبه ۳۶، در مورد دوم در رتبه ۳۵ و در مورد سوم در رتبه ۳۷ از میان ۴۶ فرودگاه فعال ملکی این شرکت در این ماه، قرار گرفته است.
 
🔹در هر پرواز انجام شده از فرودگاه سبزوار در اردیبهشت ۹۸، بطور متوسط، ۶۰ مسافر و ۳۰۹ کیلوگرم بار و پست جابجا شده اند که از این حیث نیز، این فرودگاه در رتبه ۳۰ از میان ۴۶ فرودگاه دولتی فعال کشور در این ماه و در جایگاه بالاتری نسبت به ۲ فرودگاه مرکز استان شامل شهرکرد و یاسوج قرار گرفته است. ضمن اینکه در این ماه از ۳ فرودگاه مرکز استان شامل اراک، سمنان و زنجان، پروازی انجام نشده است.
 
🔹آمار فوق نشان می دهد که فرودگاه سبزوار پس از فرودگاه مشهد و قبل از فرودگاههای شاهرود و بجنورد، دومین فرودگاه فعال شمال شرق ایران در اردیبهشت ۱۳۹۸ از لحاظ تعداد پرواز، تعداد مسافر و مقدار بار و پست بوده است. پروازهای فرودگاه سبزوار در این ماه، فقط در مسیر تهران توسط هواپیمای BAE شرکت هواپیمایی ماهان و با میزان تاخیر ۸ درصد انجام شده است.
 
🔹در ۲ ماهه اول سال ۱۳۹۸، فرودگاه سبزوار با انجام ۴۸ پرواز، ۲،۹۱۶ مسافر و ۱۹،۹۹۲ کیلوگرم بار و پست را جابجا نموده است که نسبت به ۲ ماهه اول سال ۹۷، با ۳۱ درصد کاهش پرواز (۵۲ پرواز کمتر از پارسال)، ۳۲ درصد کاهش مسافر (۱۴۰۰ مسافر کمتر از پارسال) و ۳۵ درصد کاهش بار و پست (۱۱ هزار کیلوگرم بار کمتر از پارسال) روبرو بوده است. البته از ۴۶ فرودگاه فعال کشور در اردیبهشت ۹۸، فقط ۵ فرودگاه در هر ۳ شاخص مذکور نسبت به پارسال، رشد داشته اند.
 
منبع: عصر سبزوار
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما