رئیس بنیاد شهید سبزوار:

خبر شناسایی پیکر سردار شهید پروانه، هنوز رسماً تایید نشده است / سبزوار آماده میزبانی است

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
رئیس بنیاد شهید سبزوار گفت: خبر شناسایی و بازگشت پیکر شهید پروانه، از سرداران برجسته سبزوار در دوران دفاع مقدس هنوز از جانب هیچ مقام رسمی نه در بنیاد شهید و نه در گروه تفحص سپاه تأیید نشده است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه مهدی محتشم در این رابطه افزود: اگرچه این خبر فعلا فقط در فضای مجازی انتشار یافته است، ولی ما در سبزوار آمادگی کامل برای میزبانی و تدفین بقایای پیکر این سردار شهید را داریم.
 
وی تصریح کرد: فعلا فقط خبری در فضای مجازی مبنی بر شناسایی بقایای پیکر شهید پروانه و حتی تشییع آن در تهران درج شده است، اما در واقعیت این خبر تایید نشده و اصلا چنین تشییعی در تهران نیز صورت نگرفته است.
 
محتشم افزود: اگرچه شهید پروانه از شهدای والامقام سبزوار است، اما از آنجایی که همسر ایشان نیشابوری بوده است، پرونده این شهید در این سالها برای ارائه بهتر خدمات به خانواده شهید، به نیشابور منتقل شده است، اما اکنون اگر خبر بازگشت پیکر شهید تأیید شود، پیگیر تدفین پیکر مطهر در سبزوار هستیم، زیرا ایشان از سرداران و از افتخارات بزرگ مردم سبزوار است.
 
وی با بیان اینکه مزار نمادین شهید پروانه در سبزوار قرار دارد، گفت: امام جمعه محترم شهرستان حاج آقا مقیسه نیز پیگیر این موضوع شده اند و حتی اعلام آمادگی کرده اند که اگر این خبر تأیید شود، همراه با هیئتی از سبزوار به نیشابور و به دیدار همسر شهید پروانه بروند و زمینه های تدفین شهید پروانه را در زادگاه خود سبزوار فراهم آورند. 
 
وی همچنین اظهار داشت: وقتی بقایای پیکر شهدا تفحص می شود، ابتدا در تهران مورد آزمایش قرار می گیرد و بعد از بررسی DNA و قطعی شدن هویت شهید، از تهران مجوز تشییع و تدفین آن شهید در هر شهر کشور صادر می شود که در حال حاضر چنین چیزی در ارتباط با شهید پروانه اتفاق نیفتاده است.
 
سردار شهید غلامرضا پروانه متولد روستای حسین آباد شامکان سبزوار در سال 1338 بود که در دوران دفاع مقدس به عنوان فرمانده گردان رعد در لشکر ۵ نصر خراسان به جانفشانی در راه وطن پرداخت و در اسفند ۱۳۶۲ در در سن 24 سالگی در جزیره مجنون به فیض شهادت نائل آمد. 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما