گزارشی از حضورکاروان «رسانه و انقلاب» خراسان رضوی دردیار سربداران / عدم برگزاری تریبون آزاد در سبزوار

براتعلی رجبی / مجله اینترنتی اسرارنامه

  در آستانه چهلمین بهار انقلاب اسلامی ایران، کاروان «رسانه وانقلاب» خراسان رضوی با هدف معرفی دستاوردهای انقلاب در شهرستان های استان خراسان رضوی به ایستگاه ششم خود در سبزوار رسید.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، صبح روز شنبه 13 بهمن ماه  1397 مسئولین سبزوار در محل سالن جلسات فرمانداری این شهر میزبان مسافرین کاروان «رسانه و انقلاب» خراسان رضوی بودند، در اول این جلسه رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: این کاروان نخستین کاروان رسانه انقلاب در کشور است و با هدف معرفی دستاوردهای انقلاب و ایجاد انگیزه خدمت به مسئولان و انتقال اعتماد به مردم و ایجاد پل ارتباطی بین مسئولان و مردم راه اندازی شده است.

عباس محمدیان اظهارداشت: صداقت یکی از ارکان اصلی یک رسانه است و هماهنگی خوبی در استان صورت گرفته تا افتخارات چهل ساله انقلاب برای مردم بیان شود و این کارنامه درخشان با توانمندی های مدیران بوده و رسانه ها ی معاند به دنبال برجسته سازی نکات منفی هستند.

 درادامه فرماندار سبزوار ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی به کاروان اصحاب رسانه و انقلاب ، گفت: امروز بعداز چهل سال که از انقلاب می گذرد، نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف توفیقاتی را به دست آورده است.

احمد براداران اظهار داشت: درحوزه آموزش عالی در سال 1350 در سبزوار فقط یک مرکز انیستیتو در همین محل پلیس راه داشتیم که مدرک کاردانی می داد و آن هم زیر نظر وزارت کار بود اما امروز در سبزوار حدود 35هزار نفر در مراکز دانشگاهی سبزوار مشغول به تحصیل هستند. ما در دانشگاه حکیم سبزواری، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علوم پزشکی و موسسات آموزش عالی 860عضو هیات علمی دانشگاهی داریم.

وی ادامه داد: در حوزه گازرسانی قبل از انقلابی عددی برای مقایسه وجود نداشته است و امروز با کمال افتخار عرض می کنیم تا نیمه سال1398 روستایی بالای 20خانوار جمعیت بدون گاز را نخواهیم داشت، همین الان 52 روستا مشغول عملیات گاز رسانی هستند.

فرماندار سبزوار گفت: متاسفانه در گذشته در تصادفات جاده ای خیلی از هموطنانمان سر صحنه تصادف  از بین می رفتند و زمان زیادی طول می کشید تا آمبولانس به سر صحنه تصادف برسد ، برای چاره کار دولت و وزارت بهداشت با پرداخت ماهانه  170میلیون تومان بالگردی را از نیروهای نظامی اجاره کردند ودر سبزوار اورژانس هوایی راه اندازی شد.

او ادامه داد: یادتان هست زمانی می خواستید از سبزوار با مشهد تماس بگیرید باید کد آزاد می کردید این برای مردم هزینه در بر داشت  اما این دولت با یکسان سازی کدهای استانی با آنکه هزینه برای خود دولت داشت اما در عوض برای هزینه های مخابراتی مردم صرفه جویی صورت گرفت.

فرماندار سبزوار درباره ارتباطش با رسانه ها در این شهر گفت:  به جز جلسه شورای تامین که در این شهرستان برگزار می شود در تمامی جلسات دیگر که من در خدمت دوستان هستم خبرنگاران همیشه حضور داشته اند نه تنها بنده همه دستگاههای اجرایی در این شهرستان در دسترس بوده اند، آیا یک مورد را سراغ دارید که یک اداره با شما اصحاب رسانه همکاری نکرده باشد؟

احمد برادران افزود: رسانه ها باید به اصول اخلاقی و اصول حرفه ای توجه کنند یکی از مهمترین وظایف رسانه ها این است که امید را به مردم بدهند و واقعیت ها را بازگو نمایند و پل ارتباطی بین مسئولین و مردم باشند.

همچنین در ادامه این جلسه رئیس اداره  آموزش وپرورش سبزوار گفت:  در سال 1335میزان با سوادی در سبزوار 15 درصد بود و این رقم در سال1385 به84 درصد ارتقا پیدا کرد وآمار حال حاضرسطح سواد  ما به بیش از 97 درصد رسیده است یعنی درکل شهرستان سبزوار فقط 850 نفر بی سواد وجود دارد.

حسن محرابی افزود: ما اول انقلاب فقط یک سالن ورزشی داشتیم و در حال حاضر 12 سالن ورزشی داریم، در مجموع سبزوار فعلی امسال و در حال حاضر 295فضای آموزشی و385 کد فضای آموزشی وجود دارد و این اختلاف به خاطر این است که بعضی مدارس از دو یا سه کد فضا استفاده می کنند یا برخی مدارس دو شیفت اداره می شوند.

وی اظهار داشت: موضوع آموزش وپرورش در حال حاضر مبتنی بر مشارکت هست به دلیل اینکه فضاهای آموزشی باید رشد کافی را داشته باشند، در سه سال گذشته ما نه ونیم میلیارد تومان جذب خیرین داشته ایم که دراین سه سال گذشته توسط این خیرین  45 فضای آموزشی ساخته شده است.

 در ادامه این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: عمر دانشگاه علوم پزشکی سبزوار32 سال است پس ما آمار مقایسه ای رابا قبل از انقلاب نمی توانیم ارائه بدهیم و ضمن اینکه تا قبل از سال1375 دانشگاه زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.

دکترعلیرضا مسلم اظهار داشت: قبل از انقلاب سهم سلامت در سال1356از بودجه درآمد ناخالص ملی حدود نیم درصد بود و این عدد در ابتدای دولت یازدهم حدود5در صد و در دولت دوازدهم نزدیک به 9درصد است. نگاه دولت در سال1397به سال1357به حوزه سلامت 18برابر شده است.

وی اظهار داشت: قبل از انقلاب خانه بهداشت در عناوین اصلا نبوده است و الان 194خانه بهداشت در سبزوار بزرگ داریم. مرگ ومیر مادران باردار70درصدبوده واین میزان امروزدر سال 1397 به صفر رسیده است، در سبزواربیمارستان های امداد و حشمتیه با75 تخت وجود داشت اما الان 6 بیمارستان با 850 تخت در سبزواربزرگ داریم. مالاریا که آن زمان  یکی از معضلات  سبزوار بوده امروز خوشبختانه حذف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: از لحاظ بودجه و امکانات حرفی را که آقای دکتر هاشمی وزیر پیشین بهداشت که به کرات بیان کرده است ماهم بیان می کنیم و خواهش ما این است که در سال1398 همان بودجه سال1393 را به ما بدهند.

گفتنی است در این جلسه برخی از روسای شهرستان از قبیل شهردار، رئیس شهرکهای صنعتی سبزوار، رئیس بهزیستی، رئیس فروگاه سبزوار و...نیز به ارائه گزارش عملکرد و پاسخ به سوالات خبرنگاران پرداختند که در دیگر مطالب مجله اینترنتی اسرارنامه به صورت مستقل به آنها پرداخته شده است.

بعداز اتمام این جلسه کاروان رسانه انقلاب خراسان رضوی از بیمارستان حشمتیه سبزوار و صنایع ارژنگ چوب در شهرک صنعتی  دیدن نمودند. به گفته مسئولین کاروان رسانه انقلاب در 5 ایستگاه قبل از سبزوار شهرهای چون گناباد، نیشابور، تربت جام و کاشمر تریبون آزاد برگزار شد و مردم دغدغه ها و خواسته هایشان را بیان نمودند اما متاسفانه  تریبون آزاد در سبزوار برگزار نشد البته ناگفته نماند که این کاروان سر زده از کوی گلستان دیدن کردند و دغدغه های آنها را شنیدند.

 

 

 


نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما