نشریه محلی سربداران / باید ها و نبایدها...

مدتیست شاهد انتشار سری جدید نشریه سربداران در خطه پرافتخار سربداران هستیم.
این نشریه که هم اکنون در هشتمین سال انتشار خود به سر می برد یکی از قدیمی ترین و پرسابقه ترین نشریات محلی شهرستان سبزوار محسوب می شود. اما در مدت زمان چاپ و انتشار خود فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده است.
از جمله اینکه در طول دو یا سه سال اخیر با وجود همت و تلاش دست اندرکاران ، از لحاظ محتوا و صفحه آرایی و سایر جهات به متأسفانه به هیچ عنوان در شأن نام و مقام بلند خطه سربداران نبود. و در واقع تبدیل به یک نشریه بی کیفیت و کم مخاطب شده بود.
البته چنان که گفته شد زحمات مسئولین ودست اندرکاران وقت را در نشریه سربدران هرگز نباید نادیده گرفت و همین که در طول تمام این سالها با تلاش خود توانسته اند این نشریه را سرپا نگاه دارند و تا به امروز ادامه دهند ، خود جای تقدیر و تشکر دارد. به خصوص اینکه در همین مدت این نشریه با همت مدیران وقت از مرز شهرستان سبزوار هم فراتر رفت و حتی در شهرهمسایه نیشابور هم بازارخوبی برای خود پیدا کرده بود.
اما حقیقتاً و بدون تعارف ایرادها و نقاط ضعف بسیار زیادی که در شماره های پیشین این نشریه پیدا می شد ، آن قدر زیاد بود که حتی گاهی برخی اهالی قلم و شهروندان  سبزواری آرزو می کردند ، ای کاش این نشریه با این کیفیت پایین هرگز دردیگر شهرستان های خراسان رضوی منتشر نشود.
اینک اما جدیدترین شماره منتشر شده سربداران که توسط اعضای هیئت تحریریه اسرارنامه سبزوار مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است ، تحولات اساسی نسبت به گذشته پیدا کرده است و در مسیری قرار گرفته که می توان به آینده بهتر آن امیدواربود. آینده ای که در شأن نشریه ای با نام پرافتخار سربداران باشد.
از جمله مواردی که در نگاه اول در این نشریه به چشم می خورد و خبر از تحولات اساسی می دهد ، عبارتند از : نوع مرغوب کاغذ ، صفحات تمام رنگی ، تفاوت محسوس لوگوی نشریه نسبت به لوگوی قبلی و انسجام یافتگی و نظم بیشتر مطالب مندرج در آن .
اما هنوز به نظر می رسد نقاط ضعفی در  این نشریه وجود دارند که در صورتی که  مورد توجه هیئت تحریریه سربداران قرار بگیرد ، در شماره های بعدی می توان در نتیجه زحمات این بزرگواران ، نشریه محلی بسیار کامل و پرمخاطب تری را مشاهده کرد.
از جمله این نقاط ضعف می توان به این موارد اشاره کرد :
وجود تیترهای بسیار درشت در برخی صفحات که به نظر می رسد قرار بوده است جای کمبود مطالب را بگیرد و مانع از خالی ماندن صفحات بشود.
لوگوی جدید سربداران از جذابیت لازم برخوردار نیست. این درحالی است که  طراحان گرامی لوگو می توانستند با الهام گرفتن از پیشینه تاریخی سربداران و تندیس زیبای این قیام که در سبزوار طراحی و اجرا شده است ، لوگوی جذاب تر و گویاتری برای نشریه خود انتخاب کنند.
در صفحه اول این نشریه به شدت جای ستونی برای سخن سردبیر یا سخن آغازین یا معرفی نشریه خالیست. داشتن چنین ستونی معمولاً در تمام نشریات یک روال معمول و موثراست به خصوص در نشریه ای مانند سربداران که در این شماره ی جدید خود تحولات زیادی را در خود ایجاد کرده است ، ارائه ستونی با عنوان سخن آغازین یا عناوین شبیه آن برای معرفی و شناساندن بیشتر این نشریه و رویکردهای جدیدش به مخاطبان ، بسیار ضروری می نمود . 
در نهایت اینکه مجله اینترنتی اسرارنامه سبزوار که خود را حامی فعالیت های رسانه ای در شهردیرینه های پایدار می داند ، به نوبه خود ضمن تشکر از مدیران و دست اندرکاران سابق و فعلی  این نشریه که در کنار همه انتقاداتی که در چندسال اخیر نسبت به فعالیت آنها وارد شده ، اما نیت های خیرشان برکسی پوشیده نمانده است ، ایجاد این ارتقاء چشمگیر در کار نشریه محلی سربداران را تبریک گفته و امیدواریم این دسته از همکاران رسانه ای ما بتوانند  در این عرصه فعالیت موفقیت آمیزی داشته باشند.
کد : 5715
 مجله اینترنتی اسرارنامه سبزوار حامی فعالیت های رسانه ای سازنده برای در سرزمین سربداران

نظرت را بنویس
comments

محمد برازنده

با عرض واحترام خدمت دست اندرکاران نشریه ،لطفا به نمایندگان محترم مردم در مجلس شوراس اسلامی،معاونت محترم وفرماندار ویژه شهرستان،ومسولان وروسای ادارات در خصوص پیگیری رشد وارتقای ادارات شهرستان به حد اداره کل،معاونت اداره کل ویا سطح مدیریت همانند برخی ادارات که درین چند سال ارتقا پیدا کرده اند یادآور باشید.درست است که سبزوار بزرگ بناحق از استان شدن بازمامد ولی رمز رسیدن به این مهم{استان شدن}اتحاد وهمدلی مسولان ،همشهریان با نمایندگان محترم میباشد ودر وهله بعدی رشد پلکانی ترقی شهرستان در سایه ارتقا ادارات به سطح ادراه کل ،معاونت اداره کل ومدیریت واز زیر بیرق مرکز استان خارج شدن میباشد.یا راه اندازی ادارات تابعه هر اداره بزرگی در شهرهای اقماری سبزوار بزرگ که فاقد امکانات اولیه خدمات رسانی میباشند.جوین ،جغتای ،نقاب،ششتمد،خوشاب،روداب،حکم آبادشهرها وبخشهایی هستند که میتوانند برگ برنده ما دراستان شدن سبزوار بزرگ باشند به شرطی که آنها را از لحاظ ادارات وسازمانها وخدمات رسانی دولت خدمتگزارمستقل نماییم.باتقدیم احترام محمد برازنده

محسن

نشریه یا پیام بازرگانی؟؟ هرصفحه80درصدش تبلیغات 20درصدبالای صفحه خبر فقط مونده جای این دو تا رو عوض کنند بالای صفحه تبلیغات باشه دو خط پایین خبر!!!
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما